torsdag 25 augusti 2016

Efter Kalmar och Lida24h

Nu har det gått några dagar sen Kalmar IM, kroppen känns toppen och känslorna börjar landa. Jag är SÅ stolt och nöjd med mitt lopp. Samtidigt känns det som helt rätt i att ta en paus i IM tävlandet. Planen har varit att helt satsa på ultramarathon med sikte på att förbättra min tid på 100 miles. Men jag vet också att om jag bara springer så kommer troligtvis skadorna. Så jag och min sambo tog en kompromiss och bestämde för att köra någon eller några halv ironman nästa år. Troligtvis Tjörn halv ironman som jag körde 2012. Då kan jag satsa på ultramarathon och träna cykling och simning som alternativ träning. Den träningen kommer att räcka för att ta mig runt en halv IM.

Nu har jag åkt på en förkylning vilket är trist när jag skulle ha lett mitt cirkelpass idag. Men ligger nedbäddad istället.

Nästa utmaning som verkligen är en utmaning är Lida24h, en 24 timmars mountainbike tävling där man antingen kör i solo klass eller i ett lag. Jag ingår i lag PAC vi är tre stycken som turas om att köra varven under 24h det lag som kört flest varv på 24 h vinner. Min utmaning nu är att på kort tid lära mig cykla i sitta fast pedaler i skogen, sluta vara feg och lita på att jag inte slår ihjäl mig.

Planen är att börja öva på lördag om jag är frisk. Nästa söndag ska mitt lag och jag ägna en dag i Lida och köra tävlingsbanan om och om igen.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar